Sopranens & Trubadurens

Samfällighetsförening

Om föreningen

STS – Sopranens och Trubadurens samfällighetsförening består av sammanlagt 154 radhus fördelat på 3:or, 4:or och 5:or beläget på Sopranvägen och Tenorvägen. Några av fastigheterna ägs av AB Skogåshem, som i sin tur hyr ut dem.

Alla som äger sin fastighet är därmed även delägare i samfällighetsföreningen. Sammanfattningsvis förvaltar vi gemensamt: alla gemensamma byggnader, gångvägar, lekplatser, fria ytor, vattenledningar, fjärrvärmeanläggning, lokalt tv-nät och ventilationsanläggningar. Se länken till höger för stadgar och mer detaljerad information. Läs även information under fliken Fastighetsinfo/Underhåll.

Området ligger på 5-10 minuters promenadavstånd till Skogås Centrum med fullt serviceutbud i form av mataffärer, resturanger, post, vårdcentral, pendeltåg och bussar. Direktbussar går kontinuerligt till olika närområden som Farsta Centrum, Länna och Haninge där diverse stormarknader och ytterligare shopping erbjuds. Inom promenadavstånd finns även flertalet förskolor och skolor.

Vårt fina område ligger på kanten till Drevviken och glädjer våra boende med den fina sandstranden ”Mörtviksbadet”, en populär badplats som trafikeras av glassbåten sommartid! Vintertid finns både plogad skridskobana samt längdskidspår på sjön.

Karta över samfällighetens område

Karta med tomtgränser